Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

dimecres, 6 de febrer del 2013

COCA DE GREIXONS


Demà dijous gras, és tradició menjar coca de greixons. El meu fill Pol en té que portar  per berenar a l’escola. A ell momes li agrada la de pasta de full, per tant li he fet aquesta, que la vaig veure en el programa cuines de TV3 l’any passat. És una coca senzilla, bona i molt fàcil de fer.
Us deixo la recepta i espero que us agradi, bon profit
 
 
INGREDIENTS:
2 làmines de pasta de full
Greixons
Sucre
Ametlla filetejada
Farina
Anís
PREPARACIÓ
1. Estireu una de les làmines de pasta de full amb el corró.
2. Afegiu els greixons triturats i el sucre, deixant força marge pels voltants.
3. Estireu l’altra làmina i poseu-la el damunt.
4. Ara peseu el corró per al damunt, a de quedar ben premsat.
5. Retalleu les bores i amb les sobres les torneu a estirar.
6. Torneu a posar més greixons i sucre per sobra.
7. Tapeu amb la pasta sobrant i passeu el corró fins que quedi premsat.
8. Talleu les vores i doneu-li la forma desitjada.
9. Pinteu amb ou batut tota la coca, poseu per sobre les ametlles i el sucre.
 
* Jo l'he regat amb una mica de anís.
 
 

4 comentaris:

  1. Molt bona pinta llastima q no m'agraden els greixons. Pero sorprenentment els meus fills al final avui han berenat al col.legi coca de briox amb llardons i se l'han menjada tota. Continua aixi. M'encanta rebre les teves receptes. MSF

    ResponElimina
  2. una de mis cocas preferidas,genial te ha quedado
    peto

    ResponElimina
  3. Gràcies Miquel, er visitar el meu bloc.Em fa molta il.lusió.

    ResponElimina

AMANIDES (2) APERITIUS (11) ARRÓS (3) CARN (8) entrans (17) GELATS (1) LES RECEPTES DE LA MARE (4) MOUSSE (5) OUS (2) PASTA (3) pasta choux (2) pasta de full (4) PASTÍS (14) PATATES (4) PEIX (9) pica-pica (9) postres (16) PREMI (1) Tapes (2) VERDURES (4) XOCOLATA (6)