Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

diumenge, 10 de març del 2013

PACCHERIS FARÇITS


 Tenia una convidada espacial a dinar, la meva amiga Lídia i li volia fer un dinar diferent que no hagués menjat mai. En vaig decidir per fer els paccheri, feia temps que els volia provar i aquesta era una bona ocasió.
No bons, boníssims, per llepar-sen els dits, proveu-los de fer tot i que semblen laboriosos no ho són tant, això si, amb pocs en teniu prou, atipen molt.
Us deixo la recepta i animeu-vos a fer-la.
 
Els ingredients són 4 paccheri per 4  persones.
INGREDIENTS:
20 paccheri (4 de més per si es trenca alguns)
1 porro
2 botifarres
12 xampinyons frescos
80 g de parmasà
150 de mató
Per la beixamel :
50 g de mantega
1 cullerada sopera de farina
Llet
Nou moscada

PREPARACIÓ:
Poseu una olla amb aigua a bullir i afegiu els paccheri. El fabricant diu 7 minuts a mi en va semblar molt poc i els vaig coure 15 minuts. Reserveu-los i rageu-los amb una mica d’oli de girasol per què no s’enganxin.
 
Talleu el porro ben petit i en una paella amb un raig d’oli coeu-lo una mica.
 
Tot seguit i afegim les botifarres ben desfetes i ho deixeu coure uns minuts.
Mentrestant talleu els xampinyons ben petits i tireu-los a la paella amb els altres ingredients.
Quant estigui tot cuit retireu i ho poseu amb un bol juntament amb els formatges i ho barregeu tot fins que quedi una pasta.
Poseu tot el farcit en una mànega pastissera i aneu omplin els paccheris un per un, amb conte que no es trenquin.
Feu la beixamel en un cassó. Poseu la mantega i la farina, la deixeu enrosí una mica i aneu afegint la llet a poc a poc, barrejant enèrgicament amb les barilles, per últim i tireu una mica de nou moscada. Ha de quedar espessa.
Escampeu una mica de beixamel per el damunt i un polsim de formatge rallat. Ho poseu al forn a gratinar.
Ja està a punt de servir.
 Bon profit
 

7 comentaris:

  1. oh, Dolors! Quina gràcia! La setmana passada en vaig publicar uns al meu blog, de paccheris, però farcits de bacallà, beixamel, panses i pinyons. És curiós que haguem anat tan seguides, perquè no n'havia trobat abans, de receptes! Molt bons, farcits amb carn!! Me'ls apunto, que el paquet és gran! Petons

    ResponElimina
  2. Ostres Dolors quina bona pinta. Aquesta me l'apunto per fer-lo a casa.

    ResponElimina
  3. Un plat ben bo i original a l'hora de presentar-lo. De segur que els convidats es queden bocabadats i agraïts per la idea.

    ResponElimina
  4. Jo sóc la privilegiada que els va probar, i us asseguro que estaven bonissims, molt fins i molt ben presentats, jo també la tinc ben apuntada la recepta, i espero amb candeletes el moment de que la Dolors em torni a fer un dinaret d'aquests, moltes gràcies

    ResponElimina
  5. El pròxim cop faré els de la Marina, que m’agrada molt el bacallà ja te avisaré i convidarem la Montse a que els provi
    El millor de tot va ser la companyia

    ResponElimina
  6. ¡Quina meravella! Fa un temps vaig veure els de la Marina (de bacallá..) i la veritat en vaig pedar enamorat, ara tinc els teus, per fer un mar i montanya (2 i 2 per plat)... ¡¡hmmm quina idea!!

    A veure si aquesta Setmana Santa els preparem!!

    Petons (i em quedo per aquí ronronejant una mica, jejejej)

    ResponElimina
  7. Què bons Dolors! només de veure la foto i els ingredients que porta ja m'està entrant gana! Ja tens una seguidora més, em quede una estoneta per aqui! Marta

    ResponElimina

AMANIDES (2) APERITIUS (11) ARRÓS (3) CARN (8) entrans (17) GELATS (1) LES RECEPTES DE LA MARE (4) MOUSSE (5) OUS (2) PASTA (3) pasta choux (2) pasta de full (4) PASTÍS (14) PATATES (4) PEIX (9) pica-pica (9) postres (16) PREMI (1) Tapes (2) VERDURES (4) XOCOLATA (6)